Is het normaal dat een programma (bv:"Google Chrome", "Word"...) voor de eerste keer opstarten dat dat heel traag verloopt?

Beste,

Als ik mijn pc eender wanneer opstart, en ik wil een programma voor de eerste keer opstarten, dan verloopt dat proces heel traag (ongeveer 1 minuut). Is dat normaal of niet, of zit ik met een virus/spyware/mailware?

Mijn pc is een "Acer Travelmate" met een kloksnelheid van 1.90 GHZ en het is een 64-bits besturingssysteem (het is een Notebook)

MVG

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat komt wel vaker voor, vaak heeft dat ermee te maken dat de pc nog bezig is om achtergrond processen etc. aan het opstarten is. Die kan je niet zien daardoor lijkt die helemaal opgestart. Is alleen niet altijd het geval.

Het beste antwoord

Dit kan best normaal zijn en kan met verschillende factoren te maken hebben:

1. Het besturingssysteem is nog bezig met opstarten, het daarnaast opstarten van de software verloopt dus trager.

2. Mogelijk start software de 2de keer sneller op vanwege allerhande optimalisaties, bijvoorbeeld bepaalde bestanden in 1 of ander cache-geheugen.

3. Last but not least: vergeet niet dat het om een laptop gaat. Die lopen sowieso qua rekenkracht al 2 jaar achter en als je dan nog eens een erg trage klassieke harddisk als bottleneck hebt zitten....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je antwoord is heel goed, ik had nog niet zo ver gedacht.

Andere antwoorden (1)

Dat heb ik ook en volgens mij is dat normaal.
Als ik wakker wordt duurt het ook een tijdje voor ik op gang ben.